ROI van groot belang voor meeting planners

Omdat budgetten krapper geworden zijn en de bijeenkomsten nauwlettend in de gaten gehouden worden, kijken meer en meer meeting planners niet alleen naar de prijs, maar ook naar het (meten van het) rendement, zo blijkt uit een recent onderzoek van Hospitality Sales and Marketing Association International (HSMAI) onder meeting planners.

Het onderzoek werd gehouden onder planners die volgende week deelnemen aan HSMAI`s Affordable Meetings Mid-America Conference & Exposition in Chicago. De onderzoekers van J. Spargo & Associates en 20|20 Assessment, die het onderzoek voor HSMAI verzorgden, ontdekten dat nagenoeg de helft van de planners (49%) een grotere druk ervaren om meetbare resultaten te presenteren, die het succes van hun bijeenkomsten aantonen.

"Interessant is dat in het huidige economische klimaat, prijs niet de beslissende factor voor planners is. In plaats daarvan kijkt men naar de waarde en een solide return on investment," gaf James Houran, directeur van 20|20 Assessment aan. "de planners gaven als meest gevraagde en relevante meetresultaten tevredenheidsscores, deelname en herhaalde deelname percentages en cijfers in relatie tot het netto rendement aan."

Samen met deze scores krijgen meeting planners steeds vaker de vraag om gegevens aan te leveren zoals aantal kamernachten, sponsorships, mate waarin gereageerd werd op verwachtingen van klanten/deelnemers en de extra service per deelnemers voor extra geinvesteerde bedragen.

HSMAI vroeg de planners ook over de criteria waarop ze locaties selecteren, met als top 5 uitkomsten:  de afmetingen/grootte van de meeting ruimte, schone hotelkamers, serviceniveau naar klanten/gasten, ligging van de accommodatie en prijs.

Maar liefst 84% vertrouwt op technologie om hen te ondersteunen bij hun werk, waarbij online registraties, social networking, e-rfp`s, e-mailings en blogs het populairste zijn.

Bron: CongresWereld http://www.congreswereld.nl/nieuws/1/3295-roi_van_groot_belang_voor_meeting_planners



Heeft u vragen naar aanleiding van deze publicatie?
Dan kunt u uiteraard vrijblijvend contact opnemen met .

0.0343